بی حسی دندان

بی حسی دندان

امروزه درمان دندان همراه با درد نیست و تمامی دندانپزشکان برای انجام تمام درمان های خود از ابزار و تجهیزات و مواد بی حسی با توجه به شرایط بیمارشان استفاده می کنند. بی حسی دندان برای هر درمان و هر فرد می تواند متفاوت باشد که عموماً به صورت تزریقی در بافت لثه تزریق می شود و با توجه به محل تزریق و نوع درمان درد آن می تواند کم یا زیاد باشد.

در برخی موارد نادر هم دندانپزشک ناچار به انجام بیهوشی کامل برای بیمار می شود که در این صورت تمام علائم حیاتی فرد توسط دستگاه و مانیتور در طول بیهوشی چک می شود.

شما می توانید محصول ماده ی بی حسی دندان و تمامی مواد ترمیمی و ابزار و تجهیزات ترمیمی را از سایت پایا مدیکال بدون واسطه تهیه کنید.

عوارض داروی بی حسی دندان

به طور کلی واکنش های منفی و بروز عوارض بعد از بی حسی دندان در افراد متفاوت است و پیدایش این واکنش ها بسیار کمتر دیده می شود. با این حال در بعضی موارد عوارض خاصی در افراد دیده می شود که در ادامه به دو نوع آن اشاره خواهیم کرد.

آلرژی

یکی از شایع ترین واکنش ها به دارو های بی حسی که توسط پزشکان و دندانپزشکان استفاده می شود واکنش های آلرژیک است و همین دلیل پرسش دندانپزشکان در رابطه با وجود سابقه ی آلرژی، از افراد قبل از تزریق ماده ی بی حسی می باشد. علت اصلی بروز آلرژی وجود ماده ای ضد باکتری به نام فنیل پارابن می باشد. امروزه از این ماده کمتر در تولید این دارو ها استفاده می شود. افراد دارای سابقه ی آلرژیک باید با انجام آزمایش از عدم داشتن حساسیت به این ماده اطمینان حاصل کنند.

مسمومیت با ماده بی حسی

گاهی اوقات اگر حجم ماده ی دریافتی زیاد باشد ممکن است که فرد دچار مسمومیت شده و علائمی مانند سر گیجه، تهوع، تشنج و از دست دادن سطح هوشیاری داشته باشد. دندانپزشک باید با دقت بسیار بالا مواد بی حسی را تزریق کند و دائماً شرایط عمومی بیمار را چک کند تا این اتفاق که البته نادر هم هست باعث به خطر افتادن سلامتی بیمار نشود.

کم اثر یا بی اثر بودن ماده ی بی حسی

در مواردی خاص ممکن است که داروی بی حسی اثر کافی نداشته باشد که در آن صورت دندانپزشک باید دوز ماده ی مصرفی یا نوع آن را تغییر دهد. مانند:

تزریق در محل عفونی

تزریق در محلی از دهان که دارای عفونت می باشد به هیچ عنوان نباید انجام شود زیرا باعث گسترش و پخش شدن عفونت شده و به علت پایین بودن PH محل عفونی اثر گذاری ماده ی بی حسی بسیار کمتر می شود.

بیماران معتاد

افرادی که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند در برابر بی حسی مقاوم تر هستند به همین علت دندانپزشک باید ماده ی بی حسی بیشتری به آن ها تزریق کند یا روش های دیگری را برای این بیماران در نظر بگیرد.

اضطراب

افرادی که دارای اضطراب هستند باید حتما به روان درمانگر مراجعه کنند و با کمک پزشک اضراب ها و استرس هایشان را کنترل کنند زیرا وجود استرس های شدید با عث کم اثر شدن بی حسی های موضعی در افراد می شود.

پلتفرم دیجیتال پایا مدیکال بستری مناسب برای خرید مواد بی حسی دندان و دیگر تجهیزات دندانپزشکی به صورت مستقیم و بدون واسطه می باشد.

تجهیزات دندانپزشکی, کالای دندانپزشکی, مواد دندانپزشکی, جراحی لثه, بی حسی دندان, خرید تجهیزات دندانپزشکی

آخرین کالا های بازدید شده توسط شما
 
 
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت پایا مدیکال میباشد.