ایمپلنت دندان، تجهیزات دندانپزشکی، پایا مدیکال

ایمپلنت دندان و انواع ایمپلنت دندان

پس از اینکه دندانی از بین رفت و جای آن خالی شد، مشکلات زیادی برای جویدن و حتی تکلم ممکن است پیش بیاید. یکی از راه های درمان این وضعیت استفاده از ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان از جمله درمان های حوزه دندانپزشکی است که به نوعی جایگزین دندانِ از دست رفته طبیعی میشود.

هرچند که ایمپلنت مصنوعی کاملاً ساختاری غیرزنده است، اما استحکام کافی برای جویدن غذا و شرایط دیگر را دارد. و در ظاهر دقیقا مشابه یک دندان سالم و طبیعی است که عملکرد جویدن را به خوبی انجام می‌دهد.
ایمپلنت یا کاشت دندان، یک متد درمانی است که در آن یک قطعه کوچک مصنوعی (معمولاً از جنس تیتانیوم) در داخل استخوان فک ها قرار میگیرد و به نوعی نقش دندان را ایفا میکند.

چرا ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به صورت خلاصه باید گفت که کاشت دندان موفق ترین راه برای جایگزینی دندان در اشخاصی است که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. تمامی ایمپلنت ها به نوعی مشابه با ریشه دندان عمل کرده و عمل جویدن را تسهیل می بخشند.
برخلاف دندان های مصنوعی متحرک، ایمپلنت ها برای تکلم و غذا خوردن مشکلی محسوب نمیشوند. زیرا محکم در فک شخص ثابت شده اند.

پایا مدیکال مرجع تخصصی فروش ایمپلنت و تجهیزات دندانپزشکی
پایا مدیکال مرجع تخصصی فروش ایمپلنت و تجهیزات دندانپزشکی

انتخاب نوع ایمپلنت دندان

شخص ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شده و ساختارهای دهان، دندان و فک او با دقت ارزیابی شوند. پس از آنکه مشخص شد شخص هیچگونه مشکلی مربوط به ساختارهای دهانی ندارد (مثل عفونت لثه و ..) دندانپزشک با توجه به شرایط شخص، نوع ایمپلنت را برای او انتخاب میکند. نوع پروتز کاشته شده در فک متفاوت خواهد بود و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

ما در سایت پایا مدیکال برای شما دندانپزشکان عزیز انواع ایمپلنت های معروف موجود در ایران را در یک سایت تدارک دیده ایم. شما می توانید با کلیک کردن بر روی قطعات ایمپلنت به آن دست یابید.

انواع ایمپلنت دندان

اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی، ایمپلنتیوم Dio, ایمپلنت سوئیسی، ایمپلنت sic و ...  ) درمان خود را به تعویق می اندازد. غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط دندانپزشکی که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است.
علت گرانی قیمت ایمپلنت دندان به نسبت سایر درمانهای سنتی دندانپزشکی ، هزینه فیکسچر ( بخش کاشتنی انواع ايمپلنت دنداني ) و قطعات پروتزی ( اباتمنت اصلی و بعضا موقت، آنالوگ، پیچ اباتمنت ) و... که به هزینه لابراتواری چند برابری پروتز ( روکش ایمپلنت ) نسبت به روکش دندانهای عادی اضافه میشود، میباشد.


ایمپلنت دندان هزینه ای شامل  فیکسچر +  قطعات پروتزی + هزینه ی لابراتوار را دارد.

انتجاب بهترین برند ایمپلنت

تعیین اینکه کدام سیستم ایمپلنت دندان برای کاشت ایمپلنت در حال حاضر  بهتر است؛ کمی مشکل است. اما به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت سابقه شرکت در تولید ایمپلنت و میزان سرمایه گذاری روی بخش تحقیق و توسعه به منظور بهبود سیستم های تولید ایمپلنت های دندانی می توانند از مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین شرکت تولید کننده ایمپلنت دندان باشد دانستن اینکه آیا ایمپلنت تولید شده در یک کارخانه، طول عمری بیشتر از ۱۰ سال پس از کاشت داشته باشد؛ نشان دهنده مرغوبیت آن ایمپلنت است. همچنین در دسترس بودن اجزا و قطعات مختلف ایمپلنت در شرایطی که با ایجاد مشکل پس از کاشت ایمپلنت ها، دندانپزشک بتواند به راحتی ایمپلنت یا قطعات آن را تعویض کند از دیگر ویژگی های برندهای مشهور جهان است.

شما می توانید در پایا مدیکال به بهترین برند های ایمپلنت در دنیا دست یابید.

شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان

اولین و مهمترین نکته انتخاب برند ایمپلنت های دندان، داشتن تاییدیه FDA برای ساخت ایمپلنت های دندانی است. بهتر است که ایمپلنت دندان توسط متخصص انتخاب شود تا دندانپزشک عمومی چون متخصص، آموزش های لازم در خصوص انتخاب بهترین انواع ایمپلنت را دیده است.

شرکتهای قابل اطمینان تولید کننده ایمپلنت دندان را می توان با انجام تحقیقات مختصری نسبت به گارانتی و تضامینی که ارائه می دهند؛ شناخت. برای مقایسه باید گت ایمپلنت های ارزانتر که توسط شرکت ‌های کوچکتر تولید می شوند؛ معمولاً از موادی با کیفیت پایین تر تولید شده و دوام و طول عمر زیادی ندارند. تمام ایمپلنت هایی که توسط برندهای مشهور جهان تولید می شوند الزامات FDA را رعایت کرده اند. این الزامات شامل داشتن کیفیت قابل قبول و دوام و طول عمر مناسب است. تنها تفاوت این است که دندانپزشک ایمپلنت مناسب را متناسب با نیازهای بیمار از میان این برندهای دارای تاییدیه FDA انتخاب کند. برندهای مشهور تولید کننده ایمپلنت های دندانی از بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت ایمپلنت استفاده می کنند. به همین علت دندانپزشکان نیز معمولا ترجیح می دهند از همین ایمپلنت های پیشرفته استفاده کنند. به عنوان مثال امروزه عمل جراحی که توسط کامپیوتر هدایت می شود با استفاده از برخی ایمپلنت های دندانی امکان پذیر است که موجب می شود موقعیت قرار گیری پایه ایمپلنت در استخوان فک بهترین شرایط را داشته باشد.

پایا مدیکال مرجع تخصصی فروش ایمپلنت و تجهیزات و ابزار دندانپزشکی

ایمپلنت دندان, تجهیزات دندانپزشکی, قطعات ایمپلنت, کالای دندانپزشکی, مواد دندانپزشکی, خرید تجهیزات دندانپزشکی

آخرین کالا های بازدید شده توسط شما
 
 
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت پایا مدیکال میباشد.