لابراتوار, دندانپزشکی, پایا مدیکال

لابراتوار دندان پزشکی چیست و چه کارهای در آن انجام می شود؟

وظایف یک لابراتوار دندانپزشکی با توجه به نیاز بیمار، جامع و متنوع می باشد. به تدرت پیش می آید که تکنسین های لابراتوار بصورت مستقیم با بیمار در ارتباط باشند و بدلیل اینکه تمام مسئولیت بیمار با دندانپزشک می باشد اکثرا تحت نظر دندانپزشک کار می کنند. از آنها می توان به عنوان اعضای با ارزش تبم مراقبت از دندان می باشند که در ادامه به بررسی نوع کار آنها می پردازیم.

لابراتوار دندانسازی

لابراتوار دندانسازی یا همان لابراتوار ساخت پروتز های دندانی جایی است برای ساخت و تولید محصولات متنوعی اعم از پروتز های دندانی که شامل دندان مصنوعی، رو کش و غیره می شود. روش کار به این صورت است که دندانپزشکان بعد از بررسی بیمار برای ساخت پروتز های دندان به لابراتوار دندانسازی سفارش می دهند.

در لابراتوار دندانسازی چه کارهایی انجام می شود؟

تکنیسین‌های دندانسازی، با توجه به درخواست دندانپزشک مبنی بر چگونگی ساخت، انواع پروتزها را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و طیف گسترده ای از مواد می سازند. ما در سایت پایا مدیکال انتخاب این تجهیزات و مواد لابراتوار را برای دندانپزشکان و دندانسازان آسان نموده ایم.

این تولیدات، هم شامل قطعات دندان‌مانند و هم شامل قطعات درمانی می‌شود. دندانسازهایی که در لابراتوارهای دندانسازی فعالیت می کنند را می توان یک عضو از تیم دندانپزشکی محسوب کرد که با همکاری یکدیگر به اصلاح دندان‌های آسیب‌دیده و یا بازسازی دندان‌های ازدست‌رفته می‌پردازند. دندانپزشکان قالب را پس از ضدعفونی به لابراتوار ارسال می کنند و دندانساز با توجه به طرح درمان، پروتز مورد نظر را می سازند.

پایا مدیکال مرجع تخصصی فروش تجهیزات لابراتوار
پایا مدیکال مرجع تخصصی فروش تجهیزات لابراتوار

 

چه چیزهایی در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود

  • روتز برای بیماراتی که تمام دندان هایشان را از دست داده اند که همان دندان مصنوعی است.
  • پروتز های متحرک جزئی یا پل های ثابت برای بیمارانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند.
  • تاج هایی که دندان را می پوشانند و برای بازگرداندن اندازه و شکل اصلی آن طراحی شده اند.
  • روکش هایی که زیبایی و عملکرد بیمار را افزایش می دهند.
  • وسایل و آتل های ارتودنسی که برای کمک به صاف نگه داشتن و محافظت از دندان ها استفاده می شود.

در لابراتوار دندانپزشکی از چه مواد و تجهیزاتی استفاده کنیم؟

برای تکنسین های دندانپزشکی علاوه بر عملکرد، جذاب بودن پروتز جایگزین کننده دندان نیز اهمیت ویژه ای دارد. آنها از مواد و تجهیزات دندانپزشکی متنوعی در کارشان استفاده می کنند. تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع موادی که برای لابراتوار نیاز می شود به موارد متفاوتی بستگی دارد. اولین نکته هنگام انتخاب یک ماده دندانی این است که آیا این ماده برای نوع ترمیم و مراحل ساختی که می خواهید استفاده کنید ساخته شده است یا خیر. نکته دوم بعد از سرمایه گذاری در ماده، تجهیزات لازم برای استفاده از مواد می باشد که در بیشتر موارد هنگام تجهیز لابراتوار خریداری می شود. ما تمام محصولات مورد نیاز در لابراتوار را به تفکیک مواد و تجهیزات، با برند های معروف دنیا در سایت پایا مدیکال به شما معرفی می کنیم.


با محبوبیت بیشتر ایمپلنت های دندانی و راه حل های دائمی برای دندانهای از دست رفته و شکسته، از صنعت لابراتوار دندانپزشکی می توان به عنوان یک صنعت در حال رشد نام برد.

پلتفرم دیجیتال پایا مدیکال مرجع تخصصی تجهیزات و مواد لابراتوار دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی, کالای دندانپزشکی, مواد دندانپزشکی, ابزار دندانپزشکی, خرید تجهیزات دندانپزشکی, لابراتوار دندانپزشکی

آخرین کالا های بازدید شده توسط شما
 
 
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت پایا مدیکال میباشد.