پروتز دندان, تجهیزات دندانپزشکی, پایا مدیکال,

پروتز دندانی

از آنجا که هیچ چیز جای دندان های اصلی و طبیعی انسان را نمی گیرد، سعی دندانپزشکان همیشه بر این است تا دندان های بیماران خود را تا جای ممکن با درمان های متفاوت مانند ترمیم یا اندو حفظ کنند. اما گاهی به ناچار باید دندان کشیده شود پس دیگر دندانی رشد نمی کند و جای آن دندان برای همیشه خالی می ماند. در این شرایط، افراد بسیاری از پروتز های دندانی استفاده می کنند.

پروتز دندان چیست


روش های زیادی برای جایگزین کردن دندان های کشیده شده و از دست رفته وجود دارند مانند ایمپلنت های دندانی و پل دندانی (بریج) که هر کدام از این روش ها ابزار و تجهیزات مخصوص به خود را دارند، اما افراد زیادی هستند که از پروتز های دندانی به علت هزینه های کمتر آن یا راحت تر بودن آن برای جایگزین کردن تعداد زیادی از دندان هایشان استفاده می کنند. پروتز های دندانی همان دندان مصنوعی هستند که در گذشته بیشتر با این نام شناخته می شدند.
شما می توانید با مراجعه به سایت پایا مدیکال انواع تجهیزات ایمپلنت مانند : قطعات ایمپلنت، موتور جراحی، بیو ایمپلنت و کیت جراحی را مشاهده کرده و به صورت مستقیم از شرکت های عرضه کننده خریداری کنید.
همچنین می توانید به تمامی محصولات مورد نیاز برای پروتز دندان مانند مواد قالبگیری و ابزار و تجهیزات پروتز دسترسی داشته باشید.

پروتز دندان
پروتز دندان | پایا مدیکال


انواع پروتز


به طور کلی سه نوع پروتز برای دندان وجود دارد. پروتز ثابت، پروتز متحرک و ایمپلنت.


پروتز ثابت


پروتز ثابت دندان به دو روش تک واحدی و بریج دندان مرسوم است. پروتز تک واحدی روکش دندان است که به دلایل زیبایی یا محافظت از دندانی که بعد از ترمیم و عصب کشی شدن نیاز به مراقبت دارد استفاده می شود تا فرد توانایی جویدن را دوباره داشته باشد و دندان از آسیب در امان بماند. بریج هم در مواردی کاربرد دارد که فرد چندین دندان کنار هم از دست داده است و فقط دو دندان اول و آخر آن ردیف را دارد، در این زمان با تراش دادن آن دو دندان در فاطله خالی بریج دندانی گذاشته می شود تا فظای خالی دوباره پر شود.


پروتز متحرک


این نوع از پروتز های دندانی برای افرادی که نمی توانند از پروتز های ثابت استفاده کنند مناسب است که خود در سه نوع پارسیل یا پروتز تکه ای، پروتز کامل دندان (دست دندان) و پروتز دندان اور دنچر موجود است.
این نوع پروتز ها به راحتی از دهان خارج می شوند و البته راحتی و کارایی کمتری نسبت به پروتز های ثابت دندانی دارند. پروتز خای متحرک تکه ای یا دست کامل از دو بخش دندان و لثه تشکیل می شوند تا ظاهری طبیعی داشته باشند. پروتز های اوردنچر با چند پایه فلزی در دهان محکم می شوند و نسبت به دیگر پروتز های متحرک راحت تر هستند اما باز با این حال متحرک هستند و فرد می تواند آن ها را از دهان خود خارج کند.
هزینه ها و مراقبت های مورد نیاز پروتز های دندانی
پروتز های دندانی متحرک هزینه ی کمتری نسبت به پروتز های ثابت دارند اما راحتی و کارآیی پروتز های ثابت را ندارند و در مواردی ممکن است افراد با واکنش های داخل دهانی بعد از استفاده از پروتز های ثابت رو به رو شوند.
برای حفظ پروتز های دندانی رسیدگی به بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن مداوم و شستن پروتز ها الزامی می باشد و به زیاد شدن عمر پروتز ها کمک می کند.


پایا مدیکال مرجع تخصصی ابزار و تجهیزات دندانپزشکی می باشد و برترین محصولات پروتز و ترمیمی را به شما معرفی می کند.

ایمپلنت دندان, کالای دندانپزشکی, مواد دندانپزشکی, ابزار دندانپزشکی, پروتز دندان, خرید تجهیزات دندانپزشکی

آخرین کالا های بازدید شده توسط شما
 
 
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت پایا مدیکال میباشد.