ابزار ارتودنسی، تجهیزات دندانپزشکی، پایا مدیکال

ارتودنسی و روش های ارتودنسی

سلامت دهان و دندان دریچه ای برای سلامت کلی شماست. درمان ارتودنسی به اطمینان از عملکرد مناسب دندان ها و ایجاد لبخندهای سالم کمک می کند.
ارتودنسی از دو بخش “Ortho” به معنی درست کردن و “dontics”  به معنی دندان تشکیل شده است. اما ارتودنسی علمی فراتر از مرتب کردن دندان است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی(orthodontics) یک تخصص از شاخه های دندانپزشکی به حساب می آید.  در این تخصص، دندانپزشکان به رفع عدم هماهنگی و درمان ناهنجاری های دندان و اجزای مرتبط با آن در صورت می پردازند. در ابتدا روش های ارتودنسی برای مرتب کردن دندان های کودکان و نوجوانان استفاده می شد اما امروزه حدود 30 درصد از بیمارانی که از ارتودنسی استفاده می کنند، بزرگسال هستند.
درمان ارتودنسی یک فرآیند بیولوژیکی پیچیده است. این فرآیند شامل تغییراتی در استخوان های فک ، استخوان های صورت و بافت نرم می شود زیرا دندان ها بعد از ارتودنسسی در موقعیت جدید خود قرار می گیرند. از این رو ، متخصص ارتودنسی شما یک برنامه درمانی که نیاز های شما را به بهترین شکل برآورده کند، برایتان تهیه می نماید.

چرا ارتودنسی انجام دهیم؟

دندان های نامرتب در عین حال که ظاهر ناخوشایند به شما می دهد، برای سلامت دهان و دندان نیز مضر است. زمانی که دندان ها نامنظم و روی هم باشد، تمیز کردن آنها مشکل می شود. بنابر این احتمال بیماری لثه، پوسیدگی و مشکلاتی نظیر اینها را افزایش داده و همچنین در جویدن غذا و حتی در تکلم نیز می تواند اختلال ایجاد کند. بهترین روش برای مرتب کردن دندان ها ارتودنسی است. پایا مدیکال کاملترین مرجع تخصصی خرید محصولات ارتودسی است.

مشکل های متداول که با ارتودنسی برطرف می شوند:

از جمله مشکلاتی برای درمان آن ها باید ارتودنسی انجام شود می توان به جلو بودن فک ها، کج بودن دندان ها، شلوغی و هم ردیف نبودن دندان ها اشاره کرد. این مشکلات می توانند مادرزادی وجود داشته و یا به مرور زمان بر اساس آسیب دیدگی از ناحیه فک و یا رفتار های نادرست بوجود آمده باشند.

روش های ارتودنسی دندان

ارتودنسی با توجه به کاربرد تکنولوژی های پیشرفته در آن توانسته است راهکار های جامع و متعددی برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان ارائه کند.
متخصص ارتودنسی پس از تشخیص عارضه دهان و دندان پس از معاینه و مطالعه سوابق دندانپزشکی مانند عکس ها و مدل های دندان در یک بیمار که توسط تجهیزات تصویربرداری تهیه شده اند، روش درمان را تعیین می کند. هزینه بسته به میزان و نوع درمان متفاوت است. روش های متفاوتی از جمله ارتودنسی سنتی، متحرک، نامرئی، لینگوال وجود دارد که در اینجا به بررسی رایج ترین روش ها می پردازیم:


ارتودنسی سنتی با بریس ثابت

در این روش بریس ها(Dental Braces) که معمولا فلزی هستند به هر یک از دندان ها متصل شده و بوسیله یک سیم که از آنها می گذرد دندان ها را تراز می کند. مزایای این روش داشتن مشخص بودن نتایج و قابل اعتماد بودن می باشد و قیمت آن بسته به پیچیدگی، مدت درمان و نوع وسایل مورد استفاده متفاوت است. ما در سایت پایا مدیکال تمام ابزار و تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده در ارتودنسی را به شما معرفی می کنیم.


ارتودنسی نامرئی

این روش جدیدتر و مدرن تر از روش های دیگر است که لوازم آن شفاف و تقریبا نامرئی و قابل برداشته شدن هستند. از مزایای این روش می توان به عدم ایجاد اختلال در غذا خوردن اشاره کرد زیرا به راحتی برداشته می شود. همچنین بسیار راحت است و چون از قطعات فلزی و سیم در آن استفاده نشده، خراش یا زخمی در دهان ایجاد نمی کند.

پایا مدیکال مرجع تخصصی ابزار و تجهیزات ارتودنسی
پایا مدیکال مرجع تخصصی ابزار و تجهیزات ارتودنسی


ابزار و تجهیزات ارتودنسی

در فرآیند درمان ارتودنسی، از ابزار مختلفی بهره گرفته می شود که این ابزار می توانند ثابت یا متحرک باشند.  متخصصین ارتودنسی می توانند تمام محصولات ارتودنسی اعم از براکت، ابزار دستی، مواد ارتودنسی و تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را از سایت پایا مدیکال تهیه کنند.

پایا مدیکال مرجع تخصصی ابزار و تجهیزات ارتودنسی
پایا مدیکال مرجع تخصصی بازاریابی و برندینگ تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی, کالای دندانپزشکی, مواد دندانپزشکی, ابزار دندانپزشکی, ابزار و تجهیزات ارتودنسی, خرید تجهیزات دندانپزشکی

آخرین کالا های بازدید شده توسط شما
 
 
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت پایا مدیکال میباشد.